Hoe werkt chiptuning?

 

Chiptuning is het optimaliseren van de software van het motormanagementsysteem (ECU) van jouw voertuig. Hiermee kunnen we de motor efficiënter laten presteren, zonder fysieke aanpassingen. De meeste autofabrikanten leveren auto's met algemene instellingen om wereldwijd onder allerlei omstandigheden te functioneren. Dat betekent: er blijft onbenut potentieel over.

Wij passen deze software aan op basis van lokale omstandigheden en jouw wensen. Bij een stage 1 tuning verhogen we onder andere het motorvermogen, koppel en de gasrespons. Dit resulteert in betere prestaties, een soepelere rijervaring en vaak ook een gunstiger brandstofverbruik bij normaal rijgedrag.

Onze werkwijze

Wij combineren technische expertise met een persoonlijke benadering. Zo gaan we te werk:

Diagnose vooraf
We starten met een volledige diagnose van jouw voertuig om zeker te zijn dat alles technisch in orde is.

Originele software veiligstellen
We maken een back-up van de originele ECU-software. Zo kunnen we het voertuig altijd terugzetten naar fabriekstoestand.

Maatwerk software-aanpassing
Onze specialisten schrijven de tuningsoftware deze bestanden zijn ontwikkeld op een testbank. Op deze manier zorgen deze bestanden voor een perfect afgestemde optimalisatie van jouw auto.

Test & kwaliteitscheck
Na het laden van de nieuwe software doen we een uitgebreide controle en proefrit.

Nazorg
Je ontvangt altijd garantie op de software en kunt bij ons terecht voor updates of terugplaatsing indien nodig.

Benieuwd wat we voor jouw auto kunnen betekenen?
Stuur ons het kenteken of neem direct contact op. Wij geven je vrijblijvend advies op maat.

 

 

Wat kost een stage 1 tuning?

Een Stage 1 tuning is bij ons mogelijk vanaf slechts €199,00.

Wil je nog meer uit je auto halen? Dan bieden we aanvullende opties aan die je kunt combineren met een stage 1 tuning tegen een voordeligere prijs. Enkele populaire extra's:

Optie (i.c.m. Stage 1)

Prijs

Pops and bangs

€150

DSG farts

€100

V-max begrenzer verwijderen

€25

Cylinder on Demand (CoD) uitschakelen

€75

Foutcodes uitschrijven

€100

Roetfilter / OPF uitschakelen

€100

EGR uitschrijven

€75

Katalysator uitschakelen

€75

Start/stop uitschakelen

€75

(Alle benoemde prijzen zijn inclusief Btw)

 

Wil je alleen één van deze opties zonder chiptuning? Geen probleem. Dan gelden de volgende losse tarieven:

Losse optie

Prijs

V-max verwijderen

€150

EGR uitschakelen

€150

Roetfilter / OPF uitschakelen

€175

Pops and bangs

€175

DSG farts

€175

Cylinder on Demand (CoD) uitschakelen

€150

Foutcodes uitschrijven

€150

AdBlue uitschakelen

€175

Katalysator uitschakelen

€150

Start/stop uitschakelen

€150

(Alle benoemde prijzen zijn inclusief Btw)

 

©Auteursrecht. Alle rechten voorbehouden.

We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden

Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.