Chiptuning is het optimaliseren van de software van het motormanagementsysteem (ECU) van jouw voertuig. Hiermee kunnen we de motor efficiënter laten presteren, zonder fysieke aanpassingen. De meeste autofabrikanten leveren auto's met algemene instellingen om wereldwijd onder allerlei omstandigheden te functioneren. Dat betekent: er blijft onbenut potentieel over.
Wij passen deze software aan op basis van lokale omstandigheden en jouw wensen. Bij een stage 1 tuning verhogen we onder andere het motorvermogen, koppel en de gasrespons. Dit resulteert in betere prestaties, een soepelere rijervaring en vaak ook een gunstiger brandstofverbruik bij normaal rijgedrag.
Onze werkwijze
Wij combineren technische expertise met een persoonlijke benadering. Zo gaan we te werk:
Diagnose vooraf
We starten met een volledige diagnose van jouw voertuig om zeker te zijn dat alles technisch in orde is.
Originele software veiligstellen
We maken een back-up van de originele ECU-software. Zo kunnen we het voertuig altijd terugzetten naar fabriekstoestand.
Maatwerk software-aanpassing
Onze specialisten schrijven de tuningsoftware deze bestanden zijn ontwikkeld op een testbank. Op deze manier zorgen deze bestanden voor een perfect afgestemde optimalisatie van jouw auto.
Test & kwaliteitscheck
Na het laden van de nieuwe software doen we een uitgebreide controle en proefrit.
Nazorg
Je ontvangt altijd garantie op de software en kunt bij ons terecht voor updates of terugplaatsing indien nodig.
Benieuwd wat we voor jouw auto kunnen betekenen?
Stuur ons het kenteken of neem direct contact op. Wij geven je vrijblijvend advies op maat.
Wat kost een stage 1 tuning?
Een Stage 1 tuning is bij ons mogelijk vanaf slechts €199,00.
Wil je nog meer uit je auto halen? Dan bieden we aanvullende opties aan die je kunt combineren met een stage 1 tuning tegen een voordeligere prijs. Enkele populaire extra's:
Optie (i.c.m. Stage 1)
Prijs
Pops and bangs
€150
DSG farts
€100
V-max begrenzer verwijderen
€25
Cylinder on Demand (CoD) uitschakelen
€75
Foutcodes uitschrijven
€100
Roetfilter / OPF uitschakelen
€100
EGR uitschrijven
€75
Katalysator uitschakelen
€75
Start/stop uitschakelen
€75
(Alle benoemde prijzen zijn inclusief Btw)
Wil je alleen één van deze opties zonder chiptuning? Geen probleem. Dan gelden de volgende losse tarieven:
Losse optie
Prijs
V-max verwijderen
€150
EGR uitschakelen
€150
Roetfilter / OPF uitschakelen
€175
Pops and bangs
€175
DSG farts
€175
Cylinder on Demand (CoD) uitschakelen
€150
Foutcodes uitschrijven
€150
AdBlue uitschakelen
€175
Katalysator uitschakelen
€150
Start/stop uitschakelen
€150
(Alle benoemde prijzen zijn inclusief Btw)
©Auteursrecht. Alle rechten voorbehouden.
We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden
Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.